Hospital-Based Health Technology Assessment

Calendario

Il master si articola in cinque moduli didattici di due settimane ciascuno, in date da definire.

Le lezioni si svolgeranno a Roma presso l’Alta Scuola di Economia e Management dei Sistemi Sanitari (ALTEMS) dell’Università Cattolica del Sacro Cuore (Largo F. Vito, 1). Le lezioni si svolgeranno dal lunedì al venerdì e avranno inizio alle ore 8.30 e termineranno alle 18.30 di ogni giornata prevista per la didattica in aula.  Per il conseguimento del titolo è necessario partecipare all’80% dell’attività didattica in aula.

Ai fini della prosecuzione degli studi in altri percorsi formativi, il Master può prevedere l’espletamento degli esami di profitto con valutazione espressa in trentesimi. La valutazione complessiva finale dell’intero programma è espressa in cinquantesimi con eventuale lode.

The Master is a residential Program combining face-to-face intensive training with distance learning. The intensive teaching format is based on five two-week logical blocks held in Rome at the Graduate School of Health Economics and Management (ALTEMS)

Depending on the student’s program objective (i.e. HTA producer or HTA user), supplemental work will be required and specific lectures will be given. Home readings and course work will also be part of the training. Conceptual frameworks, case discussions, and skill-oriented activities will be applied to each topic. Lectures will be taught in English.
• Basic Courses: Health Policy and Healthcare Management, Hospital Management, Management of Innovation, Principles and Practices of Systematic Reviews in Health Technology Assessment (HTA), Financial Accounting.

• Advanced Courses: Introduction to methods in HB-HTA, Principles and Practice in HTA in Hospitals, Economic Evaluations, Ethical and Sociocultural Issues in HTA and Dissemination, Strategic and Organizational Design of HB-HTA, Performance Evaluation of HB-HTA.
Lectures will take place from Monday at 8:30 am to Friday at 6:30 pm.

To successfully obtain the final diploma, students are required to attend at least 80% of lectures.

Anno accademico
2016/2017