Managerial Challenges for Healthcare Leaders

Health systems encompass the provision of public and private health services, primary healthcare, acute, chronic and aged care, in a variety of contexts. Emerging technologies, workforce shortage and new professionals role, and political, economic, social, and environmental realities create a complex agenda for healthcare leaders.
T
he aim of this seminar is to discuss with healthcare leaders the future challenges of the healthcare sector.

Tavola Rotonda nell’ambito del master in “Organizzazione e Gestione delle Aziende e dei Servizi Sanitari – Profilo Executive " Venerdì  3 marzo 2023 dalle ore 16.00 alle ore 18.00 presso l'Università Cattolica del Sacro Cuore di Roma .

Intervengono:

Americo CICCHETTI, Direttore ALTEMS, Università Cattolica del Sacro Cuore

Gary KAPLAN MD, FACP CEO Emeritus Virginia Mason Franciscan Health Member Common Spirit Health Board of Stewardship Trustees - Seattle

Fabrizio D’ALBA, Direttore Generale Policlinico Umberto I

Daniele PIACENTINI, Direttore Generale Ospedale Fatebenefratelli Isola Tiberina – Gemelli Isola

Gianfranco DAMIANI, Professore Associato in Igiene Generale e Associata, Università Cattolica del Sacro Cuore

Elena SINI, Direttore Sistemi Informativi GVM Care & Research