Partnership for Health System Resilience and Sustainability

L’Alta Scuola di Economia e Management dei Sistemi Sanitari (ALTEMS) è stata coinvolta nel progetto "Partnership for Health System Resilience and Sustainability (PHSSR)",coordinato dalla London School of Economics e che vede il coinvolgimento di AstraZeneca e del World Economic Forum.

L’obiettivo di questa partnership è quello di contribuire alla salvaguardia e al miglioramento della salute globale nel lungo termine, migliorando la comprensione e consentendo di intraprendere azioni per migliorare la sostenibilità e la resilienza del sistema sanitario su base mondiale.

Il gruppo di ricerca dell’Alta Scuola di Economia e Management dei Sistemi Sanitari, coordinato dal Direttore il Prof. Americo Cicchetti, ha analizzato i diversi aspetti relativi alla sostenibilità e alla resilienza del nostro SSN, fornendo informazioni e raccomandazioni di rilevanza pratica per i vari stakeholder del nostro sistema sanitario.

Sustainability and Resilience in the Italian Health System

​​​​​

Scientific Coordinator:  Prof .Americo Cicchetti
Project Manager:  Luca Giorgio
Research Team:  Americo Cicchetti, Luca Giorgio, Maria Giovanna Di Paolo, Signe B. Daugbjerg,
Roberta Laurita, Federica Morandi, Angelo Tattoli, Leonardo Villani

Acknowledgements

We wish to acknowledge Prof. Gianfranco Damiani, Dott. Carlo Favaretti, Prof. Eugenio AnessiPessina, Prof. Rocco Reina and Dott. Andrea Silenzi for their external review.

We also wish to acknowledge Dott.Stefano Lorusso, Head of the Technical Secretariat of the Minister of Health,Dott.Domenico Mantoan, General Director of National Agency for Regional Healthcare Services (AGENAS) and Prof Walter Ricciardi, Scientific Advisor to the Minister of Health for the COVID -19pandemic,for their validation of findings and their comments on the recommendations.

The Partnership for Health System Sustainability and Resilience (PHSSR) was initiated by the London School of Economics and Political Science (LSE), the World Economic Forum (WEF) and AstraZeneca, motivated by a sharedcommitment to improving population health, through and beyond the COVID-19 pandemic.

Report